În vederea desfăşurării activităţii de impresariat artistic, persoanele fizice trebuie să fie atestate, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe (OG nr. 21/2007 art. 24 alin 1).
Atestarea persoanelor fizice pentru desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, se face, la propunerea Comisiei pentru Atestare și Avizare în Domeniul Impresariatului Artistic (CAADIA), de către Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală.
CAADIA este un organism de specialitate, fără personalitate juridică, care se organizează trimestrial şi funcţionează în cadrul Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală.
Comisia de Atestare şi Avizare în domeniul Impresariatului Artistic
a) verifică, pe bază de test scris şi interviu, cunoştinţele solicitanţilor, persoane fizice, în domeniul organizării şi funcţionării instituţiilor şi companiilor de spectacole şi concerte, precum şi al activităţii de impresariat, al dreptului de autor şi drepturilor conexe, dreptului civil şi dreptului comercial;
b) verifică pe bază de interviu solicitanţii, persoane juridice, care au depus documentaţia pentru avizare.
Dosarele de înscriere se transmit online și trebuie să conţină umătoarele documente:
- Cerere înscriere ATESTAT persoană fizică - se completează online în perioada de înscriere - la acest formular se atașează documentele de mai jos. Fișierele transmise trebuie să aibă una din extensiile jpg, zip sau pdf , iar limita maximă de încărcare fișier este de 8MB;
- Curriculum vitae (modelul european) - se descarcă de aici CV model european;
- Copia certificatului de absolvire (cursul autorizat de specializare în domeniul IMPRESARIATULUI ARTISTIC) sau a certificatului de competenţe (obținut în cadrul unui centru de evaluare);
- Certificat de cazier judiciar - secţia de poliţie de care aparţineţi cu domiciliul;
- Certificat de cazier fiscal persoana fizica cod document 504 - se ridică de la ANAF - Direcţia Generală a Finanţelor Publice a localităţii respective sau administrația financiară de sector (pentru București);
- 2 fotografii tip C.I. (se înscrie numele și prenumele pe spatele fotografiilor depuse);
- Copie CI sau pașaport;
- Copie după OP/chitanţa de achitare a tarifului de participare la evaluare și înscriere în RAS 850 lei (650 lei EVALUARE ATESTAT și 200 lei înscriere în RAS-secțiunea impresari artistici - persoane fizice).
- Plata se poate efectua în contul INCFC, RO69TREZ70020G331700XXXX deschis la trezoreria Municipiului București, cod fiscal 4631721.
Autolegalizare înseamnă că pe fiecare pagină apare sintagma conform cu originalul și semnătura reprezentantului persoanei juridice, eventual și ștampila;
Plata se face pe baza facturii emise conform datelor furnizate pe formularul de înscriere și se confirmă prin documentul de efectuare a acesteia (OP, mandat poștal) și la serviciu financiar - contabil al INCFC.
Persoanele fizice care solicită participarea la evaluarea din trimestrul respectiv, în vederea obținerii atestatului de impresar artistic, pot participa simultan și la evaluarea ca reprezentant persoană juridică, în vederea obținerii avizului în domeniul impresariatului artistic. În acest caz se depune și dosarul persoanei juridice conform celor menționate mai sus!
Notă: ULTIMA ZI DE TRANSMITERE A DOCUMENTELOR ESTE cu 10 zile înainte de examenul de evaluare planificat în trimestrul respectiv!